Neologisme: modderator


In een recente discussie maakte iemand (een ne.na. (dus) iemand die vindt dat hij/zij alles mag zeggen/schrijven, maar wil tegengaan dat hij/zij zelf, hoe beschaafd ook,  wordt bekritiseerd …) zich boos over het modereren van reacties. Hij/zij (uiteraard schrijft het anoniem) noemde de moderator dan ook een modderator.
Ik vind dit een geuzennaam en daarom lanceer ik bij deze dit
neologisme:
modderator: iemand die modereert maar daarvoor als dank met modder wordt besmeurd.

U ziet dat ik het woord een iets andere betekenis heb gegeven 🙂

(J.B.)

2 gedachtes over “Neologisme: modderator

  1. Prachtig woord, maar volgens mij moet het de volgende betekenis krijgen: Iemand die voortdurend met politiek taalgebruik en vervreemdende eufemismen aanmoddert, nooit de kern van de zaak raakt en daarom alleen begrepen wordt door zijn eigen politieke collega’s.

    1. Dank je Hans, maar ik ben het met oneens.
      Voor de door jou getypeerde mensen zou ik de term “modder-aars” willen gebruiken. Let op het streepje!
      In mijn term gaat hem om de moderator van een blog e.d.en dat is héél wat anders.

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

