Gedicht: ik hoop op hoop


ik hoop op hoop

: als het niet gaat zoals het moet
dan moet het maar zoals het gaat
hoor ik mezelf hardop denken
fluisteren zeggen uitschreeuwen
: terwijl binnen een cycloon ontstaat
een vulkaan op uitbarsting wacht
hoor ik leuzen
slinkse leugens
sluwe politici
plannen verkondigen
terwijl de Nederlandse Virgo
bloedend uit al haar gaten
terneergeslagen ligt
mammon bling bling namaak kitsch
hebben haar geschonden
geld telt
cultuur muziek poëzie kunst
zijn immers onzin
dus schrijf ik
praat ik
droom ik
dicht ik
hoop ik op hoop
: dichter in benauwde dagen

 
Jan Bontje november 2013

Een gedachte over “Gedicht: ik hoop op hoop

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

