Gedicht: ik kan van mijn land genieten


ik kan van mijn land genieten

ik kan van mijn land genieten
landgenoten
maar ken geen grenzen
kijk verder dan mijn neus
lang is
kort is geweest
daarom citeer ik
er is maar een land
de wereld
en maar een volk
de mensheid
aldus Erasmus
en hij kon het weten
                 
in ons dorp of stad
kunnen we het in het klein
nog eens dunnetjes overdoen
want we leven maar één keer
en dat doen we met elkaar

Jan Bontje oktober 2013

 

3 gedachtes over “Gedicht: ik kan van mijn land genieten

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

