Gedicht: de blauwe ruiter


Wasslili Kandinsky Compositie nr. 4 uit 1911de blauwe ruiter

Wassily Kandinsky
jouw blauwe ruiter
springt op de rug
van Pegasus

galoppeert over de weidsheid van de kosmos
de oceaan
het Russische land
de wereld

bestormt gewaarwordingen
uit mijn vermoeide mond
bevrijd je een glimlach
die uitloopt in een brede grijns

jouw kleur en taal
betoveren
vervreemden
en verlichten

jouw blauw
is blauwer
dan de zee
de lucht
ja Delft

 
Jan Bontje augustus 2013

3 gedachtes over “Gedicht: de blauwe ruiter

  1. jah lekker tempo zit er in Jan

    ik zou alleen hier: bestormt mijn gewaarwordingen
    het mijn woord weglaten staat er al de volgende regel, overbodig dus en maakt het gelijk sterker dan, uh volgens mijn bescheiden mening:):)

    mooi!

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

