Gedicht van Manuel Kneepkens: Lange Hoogstraat


Lange Hoogstraat

Als ik het woord Rotterdam uitspreek
zie ik als in een zwarte spiegel

de zwaar geboenwaste voorkant
van de palissander kast

in de eetkamer van mijn familie   
woonachtig aan de Lange Hoogstraat

waar in de onderste lade
een Heilig Hart beeld lag / afgedankt

Een stralenkrans van verguld ijzerdraad
om het gipsen hoofd

Hogerop
volgde intussen een formatie Heinkels
de loop van de Maas

Het was stil, doodstil, die zonnige meidag
vlak voor het Bombardement

In die stilte leerde mijn familie
althans de Rotterdamse tak

weer bidden...

© Manuel Kneepkens
Een gedachte over “Gedicht van Manuel Kneepkens: Lange Hoogstraat

  1. Dit gedicht las Manuel Kneepkens op Bevrijdingsdag 5 mei 2013 in café chantant Asher in Schiedam, op het podium van “MUZIEK en POËZIE bij Asher aan de Schie”.

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

