Spleen II: Ik wou dat ik een Bontje was


Remko Koplamp is een dichter uit Spijkenisse. Hij schrijft light verse. Het onderstaande ontdekte ik enige tijd geleden op zijn weblog:

Ik wou dat ik een Bontje was
En stopte met het schrijven van rondelen
Nooit meer geploeter of gezwoeg
In weinig woorden alles met u delen
 

Drie regels, dat is net genoeg
De rest gaat mij zo zoetjesaan vervelen
Ik wou dat ik een Bontje was
En stopte met het schrijven van rondelen
 

Het rijm gaat voortaan aan het gas
Een echo hoor je mij niet langer kwelen
Geen dwingend schema voor de boeg
Het metrum mag je rustig van me stelen

Ik wou dat ik een Bontje was
En stopte met het schrijven van rondelen

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

