Gedicht: Ik ben naar Brielle aan het rijden


Ik ben net terug uit de geuzenstad Brielle, waar ik op het podium stond van
Polder || Poëzie in de (voormalige) Sjoel aldaar. Ik heb uit nieuw werk van me gelezen en ook het volgende gedichtje, een pastiche op een overbekend gedichtje van de op 2 maart 2013 precies honderd jaar geleden geboren schrijver en dichter Godfried Bomans, voorgedragen. Deze pastiche ontstond spontaan onderweg, nat en koud (het was 1 of 2 graden boven nul en er dwarrelde onophoudelijk natte sneeuw neer) ; ik was met de fiets onderweg:

 

ik ben naar Brielle aan het rijden
en zit me te verblijden 
ik wou dat ik twee dichters was 
dan kon ik sneller rijden 

 

Het was heerlijk om zelf weer eens op het podium te staan…

Logo Polder !! Poëzie (door Henk van Setten)

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

