Gedichtendag 2013


Het is vandaag 31 januari 2013, GEDICHTENDAG, de opmaat voor de Week van de Poëzie. Deze dag wordt in heel Nederland en Vlaanderen gevierd met allerlei optredens van dichters en musici.Traditiegetrouw begin ik deze dag dan ook met een gedicht, dat ik speciaal voor deze dag schreef:

ik zing
zelfs als ik niet meer kan zingen
op de klankmaat van de poëzie

ik dans
ook als ik niet meer kan dansen
op de golven van de poëzie

ik ben
ook als ik niet meer zal leven
in de dichtheid van de poëzie
Vanavond vieren we ook in Spijkenisse Gedichtendag, die wordt georganiseerd door LiteRAR en Muziek, en wel in galerie RAR aan het Noordeinde 7. Aanvang 7 uur. De burgemeester van Spijkenisse, mw. Mirjam Salet zal de avond officieel openen. Omdat het thema van deze Gedichtendag MUZIEK is, zal er naast poëzie vooral muziek zijn. U bent van harte welkom!
Ik wens iedereen een mooie, poëtische, dag toe.
affiche_300
2 gedachtes over “Gedichtendag 2013

  1. Jan, je hebt de poezie niet meer nodig, als ik het op de manier leest:

    ik dans
    ook als ik niet meer kan dansen
    op de golven van de poëzie

    Verder een mooi gedicht

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

