Cumulus


C u m u l u s

SPIJKENISSExa0

Ik vind het rotondebeeld CUMULUS mooi.

Niet iedereen denkt er zo over, maar ik vind het beeld op de rotonde tussen de Drs. J.M. den Uyllaan en de Centrumlaan en de Raadhuislaan in het centrum van Spijkenisse gewoon mooi.De naam, cumulus, stapelwolk [een in verticale richting sterk ontwikkelde wolk, waarvan de bovenkant min of meer koepelvormige uitwassen vertoont; cumuluswolken vormen soms rijen of aaneengesloten zones] is uitermate goed gekozen: het beeld is gestapeld, verandert met het weer en het licht en toont vanuit verschillende standpunten steeds nieuwe vormen en kleurnuances. Kortom: een lust voor het oog. De kunstenaar, Pieter Obels, heeft dit goed getroffen en verdient alle lof voor deze fraaie sculptuur.

Ik vind het beeld aan aanwinst voor onze stad en ik hoop dat er meer rotondes en pleinen ‘aangekleed’ worden met fraaie beeldhouwwerken. Bij deze dus een oproep aan kunstenaars, kunstminnaars, gemeente, bedrijfsleven en inwoners van de stad om zich daarvoor in te zetten.

2 gedachtes over “Cumulus

    1. Aan die reclame kan ik helaas niets doen…

      Dank je voor je reactie op het beeld en op de oproep. Hopelijk geen oproep in een cultuurarme woestijn…

Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt... Geef een reactie:

